Spôsoby predaja cez eshop

AKÝ SYSTÉM PREDAJA CEZ ESHOP ZVOLIŤ A AKÉ MÁME MOŽNOSTI

V dnešnej dobe sa predaj cez eshop realizuje viacerými spôsobmi.

Veľkoobchod
Dropshipping
Preposielanie objednávok

1. VEĽKOOBCHOD
Jednou z možností ako začať s predajom tovaru cez eshop je klasický veľkoobchodný nákup. Pri takejto forme spolupráce viete dosiahnuť najvyššie marže a máte viac možností ako nákup realizovať. Určite Vás napadla myšlienka, že budete musieť veľa investovať do tovaru aby ste ho mohli fyzicky nakúpiť a mať na sklade. Poteším Vás! V dnešnej dobe už kvalitný veľkoobchodný dodávatelia poskytujú viac možností spolupráce a taktiež možnosť napojiť Váš eshop na ich sklad a mať tak aktuálnu ponuku tovaru dodávateľa vo svojom eshope.

Bolo by veľmi finančne nákladné hneď na začiatku spustenia eshopu nakúpiť všetok tovar na svoj sklad a tak ponúkať na predaj vo svojom eshope. Ešte nemáte prehľad, aký sortiment sa bude predávať často a ktorý bude patriť k takzvaným ležiakom. (tovar ktorý sa nepredáva, alebo sa predáva len minimálne) a práve preto pokiaľ ešte len začínate a eshop nie je dostatočne zabehnutý a negeneruje denne dostatok objednávok dohodnite sa s Vaším dodávateľom na spolupráci formou:

 Keď Vám príde objednávka, tovar objednáte u dodávateľa. Ten Vám ho odloží. Takto budete mať u dodávateľa odložené objednávky napr. za 3-4 dni. Keď budete chcieť tovar zaslať, napíšete mu mailom žiadosť o zaslanie tovaru a on Vám zašle všetky objednávky naraz. Takto to robí podstatná časť eshopov.

Nemusíte si robiť skladové zásoby a mínať dopredu peniaze za tovar a poštovné. Časom, keď si vytypujete produkty, ktoré idú dobre na odbyt, môžete zakúpiť väčšie množstvo na svoj sklad a tým skrátiť dobu dodania najpredávanejších produktov. Pri väčšom odbere týchto produktov možno získate aj lepšiu nákupnú cenu u dodávateľa. Je to výhodné hlavne pokiaľ máte zahraničného dodávateľa. Aby ste nemuseli stále platiť poštovné, tak Vám spojí objednávky za viac dní do jednej a zašle naraz. Samozrejme o niečo sa predĺži doba dodania, ale pokiaľ pri produkte uvediete do koľkých dní tovar zákazníkovi dodáte a zákazník tovar kúpi s vedomím, že tovar mu príde napr. do 7 dní a túto dobu dodržíte tak určite nestratíte zákazníka, ani nesklamete jeho dôveru a objedná aj nabudúce.

Pri tejto forme spolupráce je vhodné aby Váš dodávateľ poslal tovar ešte v deň, keď o to požiadate. Takto skrátite čas dodania a ušetríte veľa času. Najlepším spôsobom platby dodávateľovi pri takejto forme spolupráce je faktúra so splatnosťou niekoľko dní. No pokiaľ dodávateľ na to nepristúpi, čo je na začiatku každej spolupráce asi normálne, požiadajte ho či Vám môže tovar zaslať aspoň na základe potvrdenia o úhrade, aby ste nemuseli čakať až kým mu bude suma pripísaná na účet. Veľký zahraničný dodávatelia majú poväčšine aj možnosť okamžitej platby kartou.

Samozrejme s veľkoobchodom môžete spolupracovať aj klasickým spôsobom, že tovar nakúpite a držíte ho na svojom sklade. Len v tomto prípade  potrebujete investovať do tovaru značné množstvo peňazí.

2. DROPSHIPPING
Je obchodný model pri ktorom predajca na svojom eshope ponúka  tovar veľkoobchodného dodávateľa. Dodávateľ Vám poskytne súbory pre možnosť napojenia Vášho eshopu na jeho sklad pre pravidelné automatizované nahrávanie tovaru do Vášho eshopu.

Zákazník na Vašom eshope objedná tovar. Vy tovar objednáte u dodávateľa, alebo mu prepošlete celú objednávku mailom. Dodávateľ však nepošle tovar Vám, ale zašle ho rovno Vášmu zákazníkovi s Vašou faktúrou a s vašimi údajmi. Dodávateľovi zaplatíte jeho veľkoobchodnú cenu tovaru + poplatky súvisiace s touto službou.

Konečné predajné ceny, Vaše marže si pri tomto spôsobe spolupráce určujete vy. Vy platíte dodávateľovi veľkoobchodnú  cenu za tovar + súvisiace poplatky (napr. poštovné) a zákazník platí priamo Vám. Zákazník sa v tomto prípade nedozvie že objednávku expedoval niekto iný. Z pohľadu zákazníka je objednávka vybavená priamo Vami.

Výhody:
– minimálne počiatočné náklady
– časová úspora (venujete sa len marketingu)
– možnosť mať široký sortiment na eshope
– zákazník si myslí, že vy ste dodávateľ
– ceny, marže si stanovujete vy

Nevýhody:
– neviete ovplyvniť balenie tovaru
– závislosť na kvalite služieb dodávateľa
– málo dropshipping dodávateľov (aj keď veľa dodávateľov píše, že poskytujú dropshipping, v skutočnosti robia len preposielanie objednávok)

 

3. PREPOSIELANIE OBJEDNÁVOK
Je asi najjednoduchší spôsob prevádzkovania eshopu. Pri tejto forme prevádzky eshopu máte najmenej povinností. O vybavovanie objednávok sa stará priamo Váš dodávateľ. Vy ste len sprostredkovateľom predaja.

Systém funguje nasledovne: Váš zákazník si na Vašom eshope objedná tovar. Vy objednávku prepošlete Vášmu dodávateľovi, ktorý objednávku nakomplet vybaví. Tovar pripraví, zabalí, odošle priamo zákazníkovi a zinkasuje platbu. Vy získate z predaja dohodnutú províziu.

Vašou úlohou je len riešiť marketing.

Výhody:
– oproti klasickému veľkoobchodnému predaju omnoho menej povinností
– reklamácie, vrátenie tovaru, všetko rieši dodávateľ
– nemusíte držať tovar skladom

Nevýhody:
– váš zisk je závislý od provízie, ktorú určuje dodávateľ
– spokojnosť zákazníka záleží od služieb dodávateľa
– nižšie zisky, keďže máte len províziu a neviete pracovať s maržou

Častým problémom býva, že si ľudia zamieňajú pojmy dropshipping a preposielanie objednávok, alebo pod týmito pojmami rozumejú tú istú službu. Aj na internete nájdete množstvo článkov s touto tematikou, kde píšu že napr. dropshipping funguje na báze provízií, alebo že je to to isté. Čo nie je pravda!

Rozdiel medzi dropshippingom a preposielaním objednávok je hlavne v tom, že pri dropshippingu zasiela dodávateľ faktúru s Vašou hlavičkou a Vašimi údajmi. Vy si stanovíte konečné predajné ceny (vašu maržu). Je to lepšie keďže zákazník Vás považuje za skutočného predajcu a tým pádom aj v budúcnosti objedná u Vás. Problémom je, že tieto služby ponúka veľmi málo veľkoobchodov. Veľa veľkoobchodov, eshopov ponúka dropshiping, ale v skutočnosti tým myslia preposielanie objednávok, kde zadajú vlastné fakturačné údaje, kontakt na svoj eshop a tým Vás pripravia o možnosť, že zákazník u Vás znova nakúpi. Nie každý kto ponúka dropshipping aj vie čo to skutočne znamená. Preposielanie v skratke funguje, že objednávku pošlete dodávateľovi a ten ju nakomplet vybaví pod svojou hlavičkou a Vám zaplatí dohodnutú províziu z predaja. Raz mesačne mu vystavíte faktúru z dohodnutou  s dohodnutou províziou za sprostredkované predaje.

Ak máš záujem o vlastný eshop, reklamnú kampaň, reklamu pre zýšenie predajov a návštevnosti, neváhaj využiť naše služby.
– tvorba eshopu za najnižšie ceny
– účinná reklama PPC