Najlepšou reklamou je spätná väzba

Každý, kto ide s „vlastnou kožou na trh“, alebo inak povedané ten, kto má vlastný biznis vie, že aj to najpremyslenejšie podnikanie môže veľmi rýchlo potopiť zlá reklama. Obzvlášť pri e-shopoch a poskytovateľoch online služieb neplatí „aj zlá reklama je reklama“, práve naopak.

Za úspechom podnikania stojí viacero faktorov, reklamu nevynímajúc. Moderná doba tomuto trendu istým spôsobom „nahráva“, reklama ide ruka v ruke so sociálnymi sieťami, na ktorých trávi väčšina z nás čoraz viac času. Na druhej strane však Facebook, Instagram a rôzne diskusné fóra dokážu vyvolať aj opačné reakcie. Pár negatívnych recenzií na produkty či služby je schopných spustiť doslova lavínu, ktorej následky môžu byť fatálne…

Odporúčanie ako vizitka

Ale nepredbiehajme radšej. Prirodzene, cieľom každého podnikateľa je spokojnosť zákazníka. A práve spokojní zákazníci vám zabezpečia tú najlepšiu reklamu. Mnohí podnikatelia začínajú svoje pôsobenie práve v okruhu svojich známych, ktorí ich služby po odskúšaní rozšíria do okolia silou blesku. Rovnako to platí pre výrobcov handmade produktov ako pre poskytovateľov služieb.

Pýtajte sa na feedback  

Referencie na produkty a služby môžu mať rôznu formu, od niekoľkých riadkov priamo na vašom webe, cez fotografie tovaru, až po statusy na sociálnych sieťach. Pri posledných dvoch prípadoch si však najskôr overte, či dané hodnotenie môžete použiť ako formu sebaprezentácie.

Pokiaľ svoj biznis iba rozbiehate a zákazníci sa nechcú priveľmi deliť o svoje skúsenosti, nezúfajte. Máte niekoľko možností, ako ich aktivitu zvýšiť. Jednoducho, niekoľko dní po poskytnutí služby či odoslaní tovaru zákazníkovi napíšte či bol spokojný a či tovar/služby spĺňali jeho predstavy. Prípadne pripravte zaujímavú akciu (napr. zľava na ďalší nákup, súťaž spomedzi zaslaných fotografií, atď.).