9 vecí, ktoré urobia Váš internetový obchod úspešným

Čo má obsahovať e-shop, aby mal predpoklady stať sa úspešným? Ako previesť návštevníkov na platiacich zákazníkov?

Pre niektorých ľudí je online podnikanie skvelý spôsob, ako zarobiť peniaze popri práci , zatiaľ čo pre iných je to ich hlavným zdrojom obživy. Smutné je, ak založíte eshop, ale ľudia v ňom nebudú nakupovať.

Našťastie veci, ktoré robia veľké internetové obchody úspešnými môžu byť použité tak isto vo Vašom eshope. Nižšie nájdete devät vecí, ktoré môžu urobiť Váš internetový obchod naozaj úspešným.

9 VECÍ, KTORÉ ROBIA ONLINE OBCHODY ÚSPEŠNÝMI

DESIGN, KVALITA

Rôzne štúdie ukázali, že 42% online nakupujúcich si vytvorí svoj názor na webové stránky na základe celkového dizajnu. 52% návštevníkov sa už viac nevráti z dôvodu zlého dojmu a celkového dizajnu.

Čo to znamená pre Váš internetový obchod? Práve to, že profesionálne navrhnutý online obchod má kratšiu cestu k tomu, aby bol úspešný. Kvalitný dizajn tiež zvyšuje dôveryhodnosť.

KVALITNÉ OBRÁZKY

Úprimne povedané, kto si kúpi niečo online, bez prezerania obrázkov produktu?  Pokiaľ chcete predávať, obrázky musia byť kvalitné, dobre odfotené, viacero obrázkov z viacerých strán produktu, aby si produkt mohol zákazník dobre prezrieť a hlavne musia byť obrázky v dobrej kvalite. Nesmú to byť príliš veľké súbory aby ste predišli dlhému načítavaniu, ktoré zákazníkov odrádza a eshop kvôli tomu opúšťajú.

RÝCHLE NAČÍTANIE STRÁNOK

Naozaj si myslíte, že čas načítania stránky nemá vplyv na predaj Vašich produktov? Ak si myslíte, že spoľahlivé vysokorýchlostné pripojenie k internetu je u väčšiny Vašich potencionálnych zákazníkov samozrejmosťou, tak sa veľmi mýlite. Rýchlosť načítania eshopu a podstránok má obrovský vplyv na predajnosť Vašich produktov. Pokiaľ sa eshop nenačíta dostatočne rýchlo bez ohľadu na rýchlosť internetového pripojenia Vašich návštevníkov, tak ho opustia a prejdú ku konkurencii. Taká je realita!!!!

Jedna vec je istá: ľudia nebudú čakať na dlhé načítanie stránky!!!

Štúdie ukazujú, že 1 zo 4 ľudí opustí webové stránky, ktoré sa nenačítajú do 4 sekúnd. Ale to je naozaj maximálna dĺžka do akej sa musí stránka eshopu načítať inak prídete o veľké množstvo potencionálnych klientov.

Užitočným nástrojom, ktorý Vám pomôže zmerať rýchlosť Vašich webových stránok je Test rýchlosti načítania

VÝBORNÝ POPIS VÝROBKOV

Vaše popisy produktov sú tiež veľmi dôležité a pôsobia ako predajná sila. Sú to slová, vďaka ktorým sa môžete dostať na popredné pozície v google.sk a preto umenie copywritingu, premieňa ľudí na platiacich zákazníkov.

Tu je krátky zoznam tipov, ktoré vám pomôžu k opisu produktu a zvýšeniu počtu konverzií:

  • Zameranie na výhody výrobku, teda to čo výrobok prinesie zákazníkom
  • Nekopírujte popisy od konkurencie!!! (veľmi dôležité ak chcete dosiahnuť popredné pozície v google)
  • Používajte jednoduché slová a vyhýbajte sa žargónu
  • Píšte krátke vety, pre dobrú čitateľnosť
  • Motivujtec ľudí ku kúpe výrobku
  • Píšte, ako by ste normálne rozprávali pri konverzácii
  • Musíte mať jasný jedinečný predajný návrh aby ste sa odlíšili od konkurencie

JEDNODUCHÁ NAVIGÁCIA V MENU E-SHOPU

Pre každého, kto nakupuje online, je dôležité aby menu e-shopu bolo jednoduché a nestratil sa v ňom.

To znamená že vo Vašom online obchode sa ľahko a zrozumiteľne prechádza kategóriami produktov, filtrom a vyhľadávaním. Ide o to aby pre kupujúcich bol proces vyhľadávania produktu pohodlný, jednoduchý a rýchly.

Pomôžte návštevníkom nájsť jednoducho to čo hľadajú!!!

VYNIKAJÚCA ZÁKAZNÍCKA PODPORA

Je potrebné dať zákazníkom pocítiť, že Vám na nich záleží. Bez ohľadu na rôzne problémy, je potrebné byť pripravený vysporiadať sa s nespokojnými zákazníkmi.

To môže byť kľúčom k udržaniu a získavaniu nových zákazníkov.

Pamätajte: Nespokojný zákazník Vás môže pripraviť o množstvo potencionálnych zákazníkov. V dnešnej dobe sociálnych sietí sa správa o nespokojnosti zákazníka dokáže šíriť neskutočnou rýchlosťou.

Čo keby radšej ľudia napísali na sociálnych sieťach skvelý článok o tom ako poskytujete efektívne služby zákazníkom. A viete reagovať a uspokojiť aj nespokojných zákazníkov tak, že vlastne žiadny nespokojný ani nebudú.

SÚVISIACE PRODUKTY

Na svojich stránkach produktov ukážte návštevníkom ďalšie položky z rovnakej kategórie, ktoré môžu zakúpiť, alebo ktoré ľudia kúpili spoločne s produktom, ktorý zamýšľajú zakúpiť.

Toto je vaša príležitosť na zvýšenie príjmov, pretože ukazujete návštevníkom produkty, ktoré by inak nehľadali.

HODNOTENIA PRODUKTU

Najlepší obhajcovia pre Váš online obchod a produkty sú vaši zákazníci.

Umožnite svojim zákazníkom, aby výrobky, ktoré si kúpili mohli aj ohodnotiť. Navyše je to perfektný spôsob, ako získať hodnotenie produktov overené treťou stranou.

Pozrite si nasledujúce štatistiky:

  • Recenzie produkujú v priemere 18% nárast predaja
  • 58% spotrebiteľov dáva prednosť stránkam, ktoré ponúkajú hodnotenie produktov
  • Spotrebiteľské hodnotenia sú takmer 12-krát dôveryhodnejšie ako opisy, ktoré pochádzajú od výrobcov
  • Návštevníci, ktorí čítajú názory iných zákazníkov majú o 6% vyššiu priemernú hodnotu objednávky

JEDNODUCHÝ PROCES PLATBY

Váš pokladničná stránka je konečná zastávka na nákupnej ceste ľudí. A jeden z najlepších spôsobov, ako zvýšiť počet konverzií a predaja je, jednoduchý spôsob zaplatenia.

Koniec koncov je to miesto, kde sa návštevníci stavajú Vašimi zákazníkmi. Ak im chcete pomôcť, aby proces platby bol ľahký a jednoduchý, postupujte podľa nasledujúcich štyroch tipov:

  • Poskytnite im niekoľko spôsobov platby
  • Nenúťte ľudí, aby sa zaregistrovali
  • Nepýtajte sa nadbytočné informácie
  • Nerozptyľujte pozornosť zákazníka v platobnom procese